mirjamalsaupair.reismee.nl

Blog road trip

Hoi allemaal, het is alweer een tijdje geleden maar bij deze nog weer een nieuwe blog. Ik ben afgelopen week met een groep aupairs op roadtrip geweest door Californië, Arizona en Nevada. In deze blog lees je alle leuke dingen die ik heb meegemaakt :)

Vrijdag 5 mei:

Vanochtend vroeg begon de trip, om 8 uur in New York tijd zat ik in het vliegtuig onderweg naar Los Angeles. De road-trip begint morgen pas, maar Nele (een van mijn au pair vriendinnen) en ik besloten een dag eerder te gaan om iets meer tijd in Los Angeles te hebben. Rond 12 uur in de middag was ik dan eindelijk in LA. Nele en ik hebben toen in de middag een hike gedaan in de Hollywood hills en we zijn toen naar de Hollywood sign gelopen. In totaal waren we 3 uur aan het hiken, maar dat was het zeker waard. Na het hiken zijn we nog voor zonsondergang naar Santa Monica beach geweest.

Zaterdag 6 mei:

Vandaag begon de roadtrip dan echt. Het is een trip speciaal georganiseerd voor au pairs, wat erg gezellig is! Om 8 uur s’ochtends verzamelde we. Na de introductie zijn we naar venice canals en venice beach geweest, beide erg mooi! Hierna zijn met naar Beverly hills gereden dit was ook erg tof om te zien. De laatste stop in Los Angeles was de Walk of Fame. Na een lunchstop bij de walk of fame zijn we gaan rijden naar Joshua Tree. Na een autorit van ongeveer 4 komen daar aan- Joshua Tree ligt in de woestijn en het heet zo omdat het soort boom die daar voornamelijk staat Joshua tree heten. Na het opzetten van onze tenten gingen wij dichtbij wat avondeten en daarna snel naar bed omdat we de volgende dag weer vroeg op moesten.

Zondag 7 mei:

Vanochtend stond de wekker om 5:45. Na snel douchen, ontbijt en alle tenten opruimen zijn we rond 7:30 vertrokken naar de Grand Canyon in Arizona. Deze rit was ongeveer 6 en een half uur. We kwamen daar rond 3 uur aan. We hebben toen snel onze tenten opgezet. Na die tijd zijn we daar naar de Grand Canyon gegaan. Dit was erg indrukwekkend. Na een korte hike verzamelden we weer met de hele groep om pizza te eten terwijl de zon onder ging in de Grand Canyon. In de avond hebben we nog gezellig rond een kampvuur gezeten.

Maandag 8 mei:

Vandaag stond de wekker erg vroeg om 4:50. We moesten uit de tent om op tijd bij de Canyon te zijn om de zonsopgang te zien. Na de zonsopgang zijn we de kampeerplekken gaan opruimen en toen vertrokken we naar Las Vegas. Onderweg zijn we nog uitgestapt bij het hart van Route 66. Rond half 3 kwamen we aan in Las Vegas. We verbleven in de Excalibur. Daar zijn we meteen naar het zwembad gegaan. Na het zwemmen hebben we ons klaargemaakt om in een partybus te gaan. Met deze bus zijn we naar het Welcome in Las Vegas bord gegaan, naar de Wedding Chapel en naar een plek met de felste TV’s. Dit was allemaal erg gezellig!

Dinsdag 9mei:

Vandaag was een programma vrije dag. In de ochtend hebben daarom wat uitgeslapen. Rond 11 uur zijn Nele, Vivienne en ik naar de strip om wat te ontbijten. Na het ontbijt zijn we doorgelopen naar de Eiffeltoren en daarna naar Venetië. Daarna zijn we nog even naar het zwembad gegaan, voordat we gingen avondeten. Na het avondeten zijn we als groep naar the Seven magic mountain geweest. Hierna is de groep weer opgesplitst en ben ik met een groepje naar een tattooshop geweest om een kleine tattoo te zetten als herinnering aan mijn au pairjaar.

Woensdag 10mei:

Vandaag gingen we er weer vroeg op uit. We begonnen onze reis richting Death Valley. Tijdens het rijden naar onze camperplaats zijn we op meerdere punten in de Death Valley gestopt. Met ontzettend mooie uitzichten maar het was wel erg warm daar. 's Avonds hebben we de tenten weer opgezet en hebben we verder niet echt meer iets gedaan.

Donderdag 11mei:

Vandaag begonnen we rond 8 uur aan onze tocht naar Yosemite. Rond lunchtijd kwamen we daar aan. We hebben toen door het park met de bus een paar toffe watervallen gezien en zijn uiteindelijk doorgereden naar een plek waar de grootste bomen ter wereld staan. Hier hebben we eerst geluncht en daarna zijn we naar de bommen toe gewandeld. Na deze wandeling zijn we naar een andere plek gegaan met een hele toffe waterval. Dit was heel cool om te zien. Het enige nadeel was dat de weg daarheen heel erg steil was en dat was vrij zwaar voor mijn knie. Na de wandeling zijn we terug naar de camping gegaan.

Vrijdag 12mei:

Vandaag was de laatste officiële dag met de tourleiders. We maakten onze weg naar San Francisco waar we rond 12 uur aankwamen. Hier zijn we eerst over de golden gate bridge gereden en daarna zijn we bij de fisherman’s wharf wat gaan lunchen. Na de lunch ben ik samen met Nele en Vivienne naar de pier gelopen waar wilde zeeleeuwen liggen. Hierna zijn we als groep naar het hostel gebracht aan het einde van de middag. Hier hebben we dag gezecht tegen de gidsen. Na een korte rust ben ik met een groepje meiden nog naar een uitkijkpunt van de Golden Gate Bridge geweest voor zonsondergang en daar hebben we pizza gegeten. In de avond heb ik nog een potje Qwixx gespeeld en daarna ben ik naar bed gegaan.

Zaterdag 13 mei:

Vandaag begonnen we de dag in Chinatown, vanuit hier zijn we naar de kronkelstraat (Lombard Street) gegaan. Beide waren leuk om te zien. Hierna wilden we naar de Hidden steps gaan dicht bij de Golden Gate Park, maar onze Uber chauffeur had ons bij het verkeerde adres of geleverd en we bleken toen een 1 uur te voet van de bestemming af te zitten. We zijn toen maar naar een strand dichtbij gegaan, was ook niet helemaal wat we verwachtten want er was heel veel mist over het water dus je kon niet echt iets zien. Na even bij het strand geweest te zijn, zijn we naar het Golden Gate Park gelopen. Vanuit daar zijn we terug naar het hostel gegaan, om daarna naar het vliegveld te gaan.

Ik heb ontzettend genoten van deze vakantie en ik heb een hoop vrienden gemaakt daar. Het was wel vermoeiend om zo veel te doen maar het was het zeker waard.

P.S. Ik heb mijn best gegaan niet te veel spellings- en andere fouten te maken, hopelijk is het goed te lezen :)

Trieneke

Hoi Mirjam
Een prachtig verhaal!
We konden helemaal meegenieten.
Wat een reis en wat een indrukkem
Dank je wel
En ook nog vele mooie foto’s