mirjamalsaupair.reismee.nl

Philadelphia

Afgelopen weekend ben ik samen met een andere Aupair (Lilo) spontaan naar Philadelphia gegaan voor het weekend. Lilo appte mij op vrijdag avond of ik met haar mee wilde en zaterdag ochtend om 7am zat ik in de trein naar Grand Central. Vanaf daar namen we een metro en vervolgens kwamen we bij de bus die ons naar Philadelphia zou brengen. De bus doet er ongeveer 2 uur over van NYC naar Philadelphia, dus dat viel reuze mee. Eenmaal in Philadelphia aangekomen zijn wij naar ons hostel gegaan om onze rugzakken daar te droppen en daarna zijn we de stad gaan ontdekken. We zijn op zaterdag naar het Liberty bell museum geweest, wat heel indrukwekkend was. Daarna zijn we park gelopen waar een groot kunstwerk met "I <3 Philly" stond. Daarna hebben we ergens het gerecht waar Philly bekent om staat “Cheesesteak” gegeten. Dit was verrassend lekker :). De zondag was in tegenstelling tot zaterdag het weer erg slecht. Het regende bijna de hele tijd. Dus wij dachten slim te zijn door een kaartje te kopen voor de welbekende Hop-on Hop-off bussen. Zo dachten wij dan kunnen we de hele stad goed zien en hoeven we niet door de regen te lopen. Alleen toen wij de eerste bus binnen kwamen bleken de beneden plekken in de bus erg schaars te zijn en moesten we op de verdieping van de bus zitten waar geen dak was. Gelukkig had de bus organisatie regenponcho´s waardoor we toch nog een beetje droog bleven. Wij zijn toen bij het Betsy Ross house geweest (de naaister van de eerste vlag zou daar volgens roddels gewoond hebben). En daarna zijn we naar de Rocky steps gegaan. Hier had je ook een mooi uitzicht over de stad. Direct bij de Rocky steps was het Philadelphia museum of Art waar we toen naar binnen zijn gegaan. Dit was een ontzettend mooi museum met zowel schilderijen van Rembrandt als van Gogh. Na het museum zijn we terug gegaan naar het hostel om al onze spullen te pakken en weer onderweg naar NYC te gaan.

- onder foto's heb ik weer wat foto's toegevoegd

judith

Leeeuk!!

Wieske

Wat leuk zo spontaan :)

Nicole

Superleuk!!

Lisette

Mooi om zo mee te lezen!

Trieneke

Hoihoi Mirjam
Mooi verhaal!
Zo zie je al heeeel veel!

Marty

Zo leuk mir! Echt amazing hoe je schrijfstijl al helemaal ver-amerikaniseerd ook