mirjamalsaupair.reismee.nl

Weekend tripjes

De afgelopen weken heb ik een aantal leuke tripjes gedaan in het weekend. Ik ben naar een Lantaren festival in Pennsylvania geweest, naar Washington D.C. en naar Chicago.

Lantaren festival

Samen met twee andere aupairs en de zus en haar vriend van een van de aupair ben ik naar een Lantaren festival geweest. Naar de locatie van het festival was ongeveer twee en een half uur rijden. Het was op een heel groot terrein waar live muziek werd gemaakt en allerlei foodtrucks waren. We kwamen ongeveer rond 15:30 daar aan en toen hebben we daar gewacht totdat de zon onder was. Rond 20:00 was het donker genoeg om alle lantarens aan te steken en los te laten. Dit zorgde voor een ontzettend mooi gezicht in de lucht. Mocht je ooit de mogelijkheid hebben om zoiets te doen zou ik het zeker aanraden, want dit was een van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb.

Washington D.C.

Mijn Hostdad heeft familie die net buiten D.C. wonen. Wij zijn daarom met het weekend van Rosj Hasjana (joods nieuwjaar) daar naar toe gegaan om dat te vieren. Op zaterdag middag ben ik met mijn Hostmom en Zara in de trein die kant op gegaan, de trein deed er ongeveer 4 uur over. Mijn Hostdad, Claire en Lexie kwamen later met de auto, omdat de meiden nog één voetbal wedstrijd hadden. Zondag ochtend hebben we met z’n allen een fiets tour gedaan door de National Mall. Hier hebben we de Thomas Jefferson memorial, Martin Luther king jr. memorial, Lincoln memorial, Washington monument en het witte huis gezien. Dit was echt tof om te doen, ook aangezien dit de eerste keer was sinds ik hier ben dat ik weer ging fietsen. Zondag avond hebben we met de familie gegeten, dit was erg gezellig. Op maandag zijn we na een de lunch we terug gegaan naar New York met de trein.

Chicago

Het volgende tripje was naar Chicago samen met een aupair vriendin. Chicago is ongeveer 3 uur vliegen. Wij vertrokken om 5 uur ´s nachts op zaterdag richting het vliegtuig. Na dat ons vliegtuig anderhalf uur vertraagd was waren we eindelijk onderweg. Rond 11 uur ´s ochtends lokale tijd kwamen we aan in Chicago. Na dat we in ons hotel hadden ingecheckt zijn we de omgeving gaan ontdekken. We hebben toen de architectuur rivier wandeling gedaan. Dit was een wandeling langs de rivier in Chicago waarbij je alle gebouwen heel goed kon zien. In de avond hebben deep dish pizza geprobeerd. Dit is een soort pizza waar Chicago bekent om staan met heel veel kaas wat onder de saus zit. Het was zeker het proberen waard maar voor mij niet voor herhaling vatbaar. Op zondag zijn we naar een 360 uitzicht punt gegaan waar we de hele stad konen bekijken. Dit was tof om te zien! Daarna hebben we nog wat rondgelopen en toen was het ook alweer tijd om richting het vliegtuig terug te gaan.

Reacties

Reacties

Nicole

Heeel leuk om te lezen!

Trieneke Brouwer

Wat zie je
Veel mooie steden
Mooi beschreven Mirjam

pake en beppe

Bijzondere uitstapjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!