mirjamalsaupair.reismee.nl

Eerste week

Op woensdag 20 juli was het zo ver, om 03:15 ging de wekker om naar Schiphol te gaan. Samen met mijn moeder, stiefvader, vader en drie zussen ben ik naar Schiphol gegaan. Na twee uur in de rij hebben gewacht om in te kunnen checken heb ik afscheid genomen van iedereen en ben ik door gegaan naar de security. Gelukkig was ik binnen 15 minuten door de security en de douane heen. De rest van de reis verliep soepel. Om 12:30 (Lokale tijd) landde het vliegtuig op JFK. Hier stond Amber (de oud Aupair van mijn hostgezin) mij op te wachten. Samen zijn we toen naar Scarsdale gereden. Toen ik aan kwam heb ik het jongste meisje van 4, Zara* ontmoet en heb ik even met haar gepraat. Later op de dag heeft Amber mij de buurt een beetje laten zien, wat ontzettend leuk was. Aan het einde van de middag kwam mijn hostmom thuis. Ik vond het ontzettend leuk om haar te ontmoeten. Van mijn hostmom en Zara heb ik toen een Yankees pet gekregen met een gids van NYC en een journal om in te schrijven, superlief!

De dagen erna heb ik niet heel veel gedaan, ik hielp mee met Zara op de bus zetten voor kamp en haar ’s avonds naar bed brengen. Ze is een ontzettend lief meisje met een eigen wil dus soms kostte het wat tijd om haar klaar te maken. Overdag ben ik de omgeving wat gaan ontdekken en heb ik veel gerust. Op een van de avonden ben ik nog samen met Amber naar de Target geweest, dit was ontzettend tof was om te zien.

Op zaterdag ben ik samen met Amber naar New York geweest. Met de trein ben je op in 40 minuten op Grand Central. In New York hebben we veel gewandeld. We zijn naar de Rockfeller Center geweest en hier ook even naar binnen om naar de NBC shop te gaan. Dit was heel tof! Daarna zijn we bij de M&M shop naar binnen geweest. Die is echt heel groot. Toen zijn we bij Times Square geweest, ook heel leuk! Vervolgens hebben we de Subway gepakt richting de One World Trade Center en hebben we daar in de buurt op de Hudson river gekajakt. Dit is echt een aanrader voor als je een keer naar NYC komt. Je kan dan gratis kajakken met aan de ene kan de One World Trade Center als uitzicht en aan de andere kant de sky line van Jersey City. Na het kajakken zijn Amber en ik langs de One World Trade Center en langs het 9/11 memorial gelopen. Heel indrukwekkend. Daarna zijn we nog naar de Brooklyn bridge geweest. Aan het einde van de dag hebben we daar nog wat gegeten en toen zijn we weer naar huis gegaan.

Op maandag begon dan officieel mijn eerste werkdag maar omdat het oudste meisje van 10, Claire, en het middelste meisje van 7, Lexie, nu nog op sleepaway camp zijn voor de komende twee weken en het gezin ook een nanny heeft hoef ik de komende twee weken alleen van 07:20 tot 08:45 en van 18:00 tot 20:00/20:30 te werken. Hierdoor heb ik veel vrije tijd.

Deze week ben ik mee geweest naar een playdate bij een vriendje van Zara die een zwembad heeft. Daar heb ik samen met onze nanny, de nanny van dat jongetje en Zara gezwommen. Ook heb ik twee keer afgesproken met Aupairs uit de omgeving. Dit was heel leuk!

Op zaterdag ben ik met Amber en Zara naar het Natural Museum of History geweest. We zijn er vrij snel door heen gegaan omdat Zara al snel moe was, maar omdat mijn hostmom hier werk kom ik zeker een keer terug om het beter te zien!

Foto's die bij dit verhaal horen vindt je onder het kopje foto's

*In verband met de privacy van het gezin heb ik er voor gekozen niet echte namen van mijn host kinderen te gebruiken

Reacties

Reacties

judith

Heel leeuk!!

Marte

Holy wat mooi geschreven mir, je kunt heus wel schrijven

Marte

Love de namen <3

Lisette

Proud!

Nicole

Heeel leuk om te lezen!!

pake en beppe

Heel fijn om te lezen en te zien hoe het met je gaat en wat je allemaal gedaan hebt.

Loes

Aaaah Mirjam, leuk!! Enjoy!

Janke

Super leuk om te lezen wat je meemaakt, Mirjam!

Wieske

Zo leuk om te lezen!!

Trieneke

Hoi Mirjan,
Mooi om van je te horen
Mooi verhaaltje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!